سفر به سرزمین لبخندها

حرف دل من تور های مسافرتی

سفر به سرزمین لبخندها

حرف دل من تور های مسافرتی

10 تا از معروفترین میوه های تایلندی

اگه به تایلند سفر کنید ، میوه های عجیب و غریب زیادی می بینید که دوست دارید با طعمشون آشنا بشید . میوه های استوایی طعم هایی دارند که فقط مختص به خود استواست و در هیچ جا نخواهید خورد . در ادامه سعی شده بهترین میوه های تایلندی معرفی بشه . 


موز

 

 در تایلند 20 نوع موز وجود دار . موزهای کال و کوچک تا موزهای بزرگ . موز رو در تایلند بصورت خام ، خشک ،  آب پز ، سرخ شده و یا با شیر نارگیل می خورند .

 

سیب کاستارد

 

سیب کاستارد طعم شیرینی دارد و حاوی دانه های سیاه کوچکی می باشد. با رنگ سبز روشن و به اندازه یک توپ تنیس و بافت برجسته را می توان با قاشق میل کرد. 

 

دراگون فروت

 

دراگون فروت شکلی عجیب و غریب دارد و از یک گیاه کاکتوس بدست می آید. این میوه مثل کیوی نرم و لذیذ می باشد و می توان با قاشق آن را خورد.

 

 

جک فروت

 

این میوه از ماه ژانویه تا ماه می یافت می شود و جک فروت به اندازه یک خربزه بزرگ می باشد با عطر و طعم آبدار. این میوه با فت گوشتی و برجسته و با دانه های زیاد را می توان خام و یا سرخ کرده مصرف نمود.

 

 دورین

 

دورین از پر طرفدارترین میوه های دنیاست . طعم بی نظیر و منحصر به فردی دارد . کسانی هستند که این میوه رو بخاطر بوی متعفن اردک دوست ندارند . 


لانگست

 

لانگست میوه ای بومی تایلندی است که از ما جولای تا اکتبر یافت می شود. از انگشتتان استفاده کنید تا پوشت نازک آن را کنار زده و طعم ترش و منحصر به فرد آن را تجربه کنید.

 

 لانگان


لانگان در شمال تایلند در شانگ مای رشد می کند و از ماه ژوئن تا آگوست یافت می شود. با انگشت می توان پوست نازک آن را سوراخ کرد و طعم آبدار و خوشمزه آن را تجربه کرد.

 

گوا

 

گوا اصلش مربوط به آمریکای مرکزی و غرب هند است ولی در کشورهای گرمسیری نیز رشد می کند . گوا سبز و ترد است و در همه فصول رشد می کند . میشه این میوه رو  با نمک و شکر و فلفل یا به طور رسیده خورد . 



 لایشی

 

لایشی  از جولای تا اکتبر یافت می شود . این میوه دارای  پوست قرمز و برجسته است که  خوردنی نیست . پوستش به آسانی برداشته می شود و داخل آن یک لایه گوشتی سفید و شیرین دیده می شود که شبیه انگور می باشد

 

 مانگو

 

مانگو همان انبه است . این میوه از معروفترین میوه ها در تایلند است .  اگر رسیده باشد می توان آن را با قاشق میل کرد و بسیاری در تایلند آن را با برنج چسبناک و شیر نارگیل می خورند.



منبع: 

میوه های تایلندی 

آشنایی با جاهای دیدنی بانکوک

بانکوک پایتخت تایلند . یکی از شهرهای پر جاذبه آسیایی است . این شهرستان جذاب نبض تپنده جنوب شرقی آسیا بین جهان توسعه یافته و در حال توسعه است. شهری پر از جاذبه ، مناطق دیدنی بانکوک ، توریستی و از شهرهای پر سر و صدا ، شلوغ، رنگارنگ و هیجان انگیز تایلند می باشد. 


بانکوک در کنار رودخانه چائو پرایا ، در حدود 40 کیلومتری خلیج تایلند واقع شده است. این رودخانه یکی از مکانهای دیدنی بانکوک محسوب می شود . بانکوک از آب وهوایی گرم وخشک برخوردار است. اوج گرما در ماه آوریل است و فصل سرد از ماه دسامبر آغاز می شود.

 
ادامه مطلب ...

هتل ایبیس سامویی

هتل ایبیس یکی از هتل های 3 ستاره سامویی است که با موقعیت بی نظیرش مورد توجه بسیاری از گردشگران می باشد . با 2 دقیقه پیاده روی به ساحل خواهید رسید . این هتل در منطقه ای آرام قرار دارد . آرامش در کنار استخر زیبایی که در کنار ساحل قرار دارد و یا پیاده روی بر روی شن و ماسه های دریا ، اجاره دوچرخه برای گشت محلی از دلایل محبوبیت این هتل در بین گردشگران تور سامویی می باشد .

هتل ایبیس سامویی

 هتل ایبیس سامویی دارای فضایی مدرن و زیباست . این هتل مخصوصا به زوج های جوان پیشنهاد می شود تا سفری رویایی را تجربه کنند . این هتل دارای 209 اتاق می باشد . طراحی اتاق ها بسیار زیبا و مدرن است و از رنگ ها طبیعی استفاده شده است و دارای مبلمان و تخت های راحت است . از امکانات اتاق های هتل ایبیس می توان به بالکن اختصاصی رو به مناظر دریا یا باغ ، روم سرویس 24 ساعته ، تهویه مطبوع ، سیستم حرارتی و برودتی ، حمامی مجهز به وان و دوش مجزا و وسایل مکمل استحمام ، سشوار ، مینی بار ، تلویزیون ال سی دی ، صندوق امانات ، یخچال و … اشاره کرد .

هتل ایبیس سامویی

هتل ایبیس سامویی

این هتل دارای امکانات ورزشی از جمله استخر سرباز ، استخر کودک ، ماساژ ، سولاریوم ، سونا بخار ، سونا خشک و فضای سبز می باشد . این هتل همچنین اینترنت بیسیم رایگان در لابی و اینترنت بیسیم رایگان در اتاقها دارد .

هتل ایبیس سامویی

هتل ایبیس سامویی