سفر به سرزمین لبخندها

حرف دل من تور های مسافرتی

سفر به سرزمین لبخندها

حرف دل من تور های مسافرتی

همه چیز در مورد جزیره سامویی

تایلند دارای جزیره های بسیاری است . یکی از بزرگترین و معروف ترین جزیره های تایلند ، جزیره سامویی است که مقاصد گردشگری دنیا به شمار می رود . این جزیره بیش از 250 کیلومتر مربع دارد و در اوایل دهه 1970 میلادی توسط چند کوهنورد کشف شد . سامویی در وسط خلیج تایلند قرار دارد و سالانه مسافران زیادی با قایق و هواپیما به آنجا سفر می کنند . جزیره ای زیبا که درختان نخل و تارگیل بسیاری دارد . امروزه حدود 2 میلیون نارگیل در ماه از این جزیره به بانکوک صادر می شود . گردشگران سامویی را بهشت تایلند می دانند .


جزیره سامویی  در 700 کیلومتری بانکوک قرار دارد و حدود 250 کیلومتر مربع مساحت دارد . این جزیره مربعی شکل است و دارای سواحل زیادی می باشد . معروفترین سواحل آن  چی وانگ، لامایی، بوفوت و مائینام هستند . هرکدام از سواحل منظره های زیبایی دارند. آب های شفاف چی وانگ مناسب شنا هستند . ساحل لامایی یک خلیج هلالی شکل است . غروب خورشید ساحل Taling Ngam دیدنی است .  جشن های شبانه جزیره  پنانگ بسیار معروف است. جزیره ی تائو مناسب برای غواصی است .

جزیره سامویی کوهستانی است و تنها در حاشیه ی جزیره منطقه ای صاف و هموار یافت می شود . به همین دلیل است که در سامویی آسمان خراشی نمی بینید و خانه ها همگی کوتاه و کوچک هستند . این جزیره معماری و فرهنگ منحصر به فردی دارد که با زیبایی طبیعت بکر در هم آمیخته شده اند.

حزیره سامویی تقریبا 40 هزار نفر سکنه دارد . دین آنها بودایی است ، البته تعدادی هم مسلمان دارد . گروه کوچکی از چینی ها هم در آنجا خواهید دید . این جزیره هتل های زیادی با قیمت های مناسب دارد . غذاهای خوشمزه جزیره نیز زبانزد همگان است .  وسایلی نظیر ماشین، قایق، قطار و اتوبوس همگی به این جزیره رفت و آمد می کنند.