سفر به سرزمین لبخندها

حرف دل من تور های مسافرتی

سفر به سرزمین لبخندها

حرف دل من تور های مسافرتی

هشدارهای سفر به تایلند

تایلند از جمله کشورهایی است که برخی از گردشگران می ترسند به آنجا سفر کنند . البته حق هم دارند چیزهایی که درباره تایلند شنیده اند باعث شده است که با اکراه در مورد سفر به تایلند صحبت کنند . در ادامه مطلب هشدارهای سفر به تایلند آمده است که می توانید با رعایت کردن آنها با خیال راحت چمدان هایتان را ببندید و راهی تایلند ، سرزمین لبخندها و زیبایی شوید . 

  •  اخیرا در ایران دفاتری مبادرت به چاپ آگهی در روزنامه های کثیر الانتشار و همچنین ایجاد وب سایت هایی در اینترنت تحت عنوان اقامت دائم، کاریابی، سرمایه گذاری و … در کشور تایلند نموده اند که با دریافت مبالغ هنگفتی موجب وارد آوردن خسارات مالی جبران ناپذیری به هموطنان شده اند. لذا به همه هموطنان توصیه می نماییم که قبل از هر تصمیمی با اطلاع کامل از مشخصات اگهی دهنده، مراتب را از طریق سفارتخانه پیگیری و پس از مشاوره و دریافت اطلاعات کافی، اقدام نمایند.
  • لازم به ذکر است که قبل از انجام هر اقدامی و پرداخت مبلغی در خصوص موارد ذکر شده، نسبت به منعقد نمودن قرارداد به زبان فارسی نسبت به هرگونه تعهدات طرفین با درج امضاء و ممهور به مهر شرکت مورد نظر اقدام نموده تا در صورت بروز هر مشکلی بتوانید قضیه را مورد پیگیری قانونی قرار دهید.
  • به اطلاع کلیه خانواده هایی که بستگان و یا فرزندانشان به جرم حمل مواد مخدر در فرودگاه بین المللی تایلند توسط پلیس دستگیر شده و تحویل مراجع قضایی شده اند و هم اکنون در زندان های این کشور به سر می برند می رساند که، حمل و یا مصرف مواد مخدر در کشور تایلند دارای بالاترین حد مجازات- اعدام- می باشد. به طوریکه در صورت مبادرت به چنین اعمالی چه در بدو ورود هنگام حمل آن به داخل کشور تایلند و یا حتی در داخل این کشور، مجازات به هیچ عنوان قابل تغییر و یا تخفیف نبوده و بالاترین حد برای مجرمین در نظر گرفته خواهد شد و نیز هیچ شخص حقیقی و یا حقوقی قادر به گرفتن تخفیف و یا آزاد کردن شخص متهم نخواهد بود. لذا همان طور که در بالا عنوان شد، به خانواده ها تاکید می کنیم، در صورت بروز این مشکلات برای بستگان یا فرزندانشان جهت هرگونه مشاوره و هماهنگی از طریق سفارت نسبت به یاری رسانی و ملاقات با زندانی اقدام نمایند.
  • بعضا مشاهده می گردد که افرادی با استقرار جلوی درب زندان ها، با معرفی خود به عنوان وکیل حقوقی و با دادن وعده های دروغ و واهی به خانواده های زندانیان اعلام می دارند که قادر به گرفتن تخفیف و یا حتی آزاد کردن زندانی می باشند. در اینجا به عنوان یک شرکت حقوقی، با داشتن چندین سال سابقه و در دست داشتن ده ها پرونده از این قبیل به خانواده ها اعلام می کنیم که طبق قوانین جنایی تایلند “بالاترین حد مجازات برای حمل حداقل 20 گرم مواد مخدر از نوع شیشه، هروئین و … محکومیت اعدام را در برخواهد داشت.” لیکن برای افراد خارجی متهم به این جرم با در نظر گرفتن یک درجه تخفیف، حکم “حبس ابد” در نظر گرفته می شود. به همین منظور یادآوری می گردد که حکم یاد شده با اجرای قانون و از طریق دادگاه برای متهمین در نظر گرفته می شود و دیگر نیازی به توجه به افراد شیاد و سود جو و همچنین پرداخت مبالغ هنگفت به آنها نیست.
  • کشور تایلند از جمله کشور هایی است که سالانه پذیرای حدود پانزده میلیون نفر گردشگر می باشد. لذا دور از انتظار نیست که با این آمار، مقررات سختگیرانه ای را جهت کنترل این جمعیت عظیم به کار نبندد. بنابراین به کلیه هموطنان و مخصوصا قشر جوان گردشگری که از این کشور بازدید می نمایند، توصیه می گردد که در بدو ورود و همچنین هنگام خروج از این کشور در قسمت فروشگاه سالن ترانزیت (Free Shop) از دست زدن و برداشتن اجناس این فروشگاه ها حتی به صورت شوخی و تفریح جدا خوددرای نمایند. زیرا با توجه به تجهیز سالن و فروشگاه ها به دوربین های مدار بسته و نیز وجود مامورین به طور مخفیانه، در صورت مشاهده، فرد بازداشت و بدون هیچ گونه توجیهی از طرف فرد خاطی، نامبرده تحویل پلیس و مراجع قضایی شده و حداقل یک سال زندان در پی خواهد داشت.
  •  گذرنامه و پولی که گردشگران به هنگام مسافرت همراه خود دارند به عنوان تنها سند هویت ملی و گره گشای ایشان در طول سفر می باشد. بنابراین در حفظ و نگهداری آنها نهایت دقت را نموده و کوشا باشید و حتی المقدور از نگهداری گذرنامه و پول و یا اشیاء قیمتی خود در صندوق اماناتی که در داخل اتاق های هتل تعبیه گردیده استفاده ننموده و به جای آن از صندوق هایی که در بخش رزروشن و پشت سر کارمندان هتل تعبیه گردیده استفاده نمایید. چرا که بعضا مشاهده گردیده که پس از ترک هتل و با خالی بودن اتاق ها، افرادی سودجو مبادرت به سرقت مدارک و پول ها نموده و موجب خسارات های فراوانی برای گردشگران شده اند.
  • در صورت مفقود شدن گذرنامه، مراتب را ابتدا به اولین ایستگاه پلیس و سپس به سفارت اطلاع دهید، تا در صورت مورد سوء استفاده قرار گرفتن توسط افراد سودجو، قادر به پیگیری قانونی شده و دچار درسرهای بعدی نگردید.
  •  در خصوص اهمیت و حفظ رعایت امنیت تبدیل ارز، لازم به ذکر است که حتی الامکان پول خود را در مکان هایی از قبیل بانک ها و باجه های مربوط به بانک، مستقر در فروشگاه ها و مراکز خرید تبدیل نمایید و در صورت مواجهه با اظهار مسئول باجه در مورد جعلی بودن احتمالی اسکناسی که ارائه کردید، موضوع را پرمخاطره نکرده و به مشاجره نپردازید. زیرا طبق قانون کشور تایلند نگهداری و تبدیل ارزهای جعلی مجازات شدیدی را در پی خواهد داشت.
  • در کشور تایلند اجاره دادن خودرو سواری و موتورسیکلت و همچنین جت اسکی در شهرهای ساحلی به گردشگران مرسوم می باشد که در برخی موارد مشاهده گردیده، گردشگران بدون توجه و در نظر گرفتن مقررات اجاره و بیمه وسیله مورد نظر مبادرت به این عمل نموده و پس از استفاده با اعتراض شرکت مورد نظر مبنی بر وارد نمودن خسارت به وسیله مورد نظر با پرداخت جریمه های سنگین روبرو شده اند.
  • در صورت اجاره و یا استفاده از وسایل نقلیه از مصرف مشروبات الکلی جدا خودداری نمایید. در صورت بازرسی توسط پلیس که در نقاط مختلف شهر در ساعات پایانی روز اقدام می نمایند و یا بروز هر گونه تصادف که منجر به خسارت گردد، با استفاده از دستگاه تست و محرز شدن وجود الکل در بدن، راننده توسط پلیس دستگیر و جهت رسیدگی تحویل مراجع قضایی خواهد شد.
  •  یادآوری می شود که از دیرباز و با توجه به قرار گرفتن کشور تایلند در منطقه ترانزیت بین کشورهای آمریکای شمالی، ژاپن، استرالیا و … و وجود افراد سودجو به نام “مسافر پران” در این کشور ضرورت هوشیاری لازم و مراقبت جهت مواجهه با این باندهای خطرناک تاکید می گردد. زیرا با فریب وعده های دروغین آنها جهت اعزام به کشورهای مذکور و در صورت خروج از اولین گذرگاه با گذرنامه جعلی و با توجه به تجهیز سیستم شناسایی (بیومتریک) در فرودگاه های تایلند، بلافاصله توسط پلیس شناسایی و نسبت به دستگیری فرد مورد نظر اقدام شده و با تحویل به مراجع قضایی زندان های طولانی مدت را دربر خواهد داشت.
  • در مسیر بازگشت به میهن توصیه می گردد از قبول هرگونه وسیله و یا بسته از افراد ناشناس (ایرانی یا غیر ایرانی) جهت تحویل به خانواده آنها اکیداً خودداری نمایید، زیرا ممکن است برای قاچاق مواد مخدر به داخل کشور با اینگونه اعمال از افراد سوء استفاده نمایند.
  •  از آنجایی که شخص پادشاه و خاندان سلطنتی در جامعه تایلند از احترام و جایگاه خاصی برخوردارند، این کشور دارای مقررات سخت گیرانه ای در این خصوص بوده که هرگونه بی احترامی تا 15 سال حبس را در بر خواهد داشت.
  •  توجه داشته باشید که، نقض قوانین و هنجارهای اجتماعی از قبیل: ایجاد صداهای ناهنجار،هرگونه مزاحمت و یا حتی کشیدن سیگار درمکان های عمومی شامل جریمه بسیار سنگینی است.
  • به همراه داشتن بیشتراز یک باکس (10 بسته 20 تایی)سیگار درزمان ورود به تایلندممنوع و شامل جریمه سنگین می باشد.
  • در صورت همراه داشتن جواهرات گرانبها بیش از اندازه تعیین شده (یک گردنبند و یک حلقه انگشتر معادل هزار دلار) بهتر است آن را به گمرک واگذار نموده تا بتوانید هنگام بازگشت به میهن مجددا آن را دریافت نمایید. زیرا در صورت عدم موافقت، جواهرات توقیف شده و ممکن است با بازداشت صاحب اموال و ارجاع پرونده به مراجع قضایی منجر به پرداخت جریمه سنگین و یا حتی تحمل زندان شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.