سفر به سرزمین لبخندها

حرف دل من تور های مسافرتی

سفر به سرزمین لبخندها

حرف دل من تور های مسافرتی

درباره جیمز باند چه میدانید

جزیره معروف جیمز باند – که توسط فیلم جیمز باند 1974 معرفی شده است ، فیلم مردی با اسلحه طلایی ، به جاذبه توریستی برتر در پوکت تبدیل شده است . جزیره جیمز باند یک پدیده جهانی است که هر روز توسط هزاران نفر بازدید می شود ، یک ساخت و ساز با شکوه و گرانشی است که در وسط جزر و مد دریا قرار گرفته است . جزیره ای منحصر به فرد که تصورات مردم از بهشت را به تصویر کشیده است . در اینجا حقایقی درباره جزیره جیمز باند که باید بدانید ، را ذکر کرده ایم . 


حقایقی درباره جزیره جیمز باند

  

جزیره جیمز باند کجاست ؟

جزیره جیمز باند در فاصله 15 کیلومتری از جزیره پوکت قرار گرفته است . این جزیره در خلیج فانگ نگا واقع شده است . این جزیره بین پوکت ، کرابی و فانگ نگا قرار دارد .

نام اصلی جزیره جیمز باند چیست ؟

جزیره جیمز باند Ko Tapu نامیده می شود که به معنی “ناخن” یا “سنبله” در جزیره تایلندی است . این جزیره متعلق به گروهی از جزایر تایلندی Khao Phing Kan است که به معنی “جزیره ای با تپه هایی است که با هم تداخل دارند” . این نام نشان دهنده ماهیت منطقه است که شامل اتصال جزایر است .

ریشه های Ko Tapu داستانی جالب افسانه ای دارد . بر طبق افسانه ها ماهیگیری در جزیره بود . این ماهیگیر روز به روز مقدار زیادی ماهی می گرفت . اما یک روز تنها چیزی که در تورش گیر کرده بود ، یک تکه ناخن بود . او ناخن را به آب انداخت ، اما هنگامی که تور خود را کشید ، دوباره همان ناخن در تور ماند بدون هیچ ماهی ای . ناگهان خشمگین شد و ناخن را با یک جسم تیز به دو نیم کرد و یک نیمش را به آب چرتاب کرد که منجر به ایجاد سنگ Ko Tapu شد .

جزیره جیمز باند پوکت

جزیره جیمز باند پوکت

سنگ آهک ها چگونه به وجود آمده اند ؟

جزیره جیمز باند در خلیج Phang Nga واقع است که بخاطر تشکیل سنگ آهک شهرت دارند . با توجه به ویژگی های خلیج چندین سازه سنگ آهکی که عمودی از آب بیرون زده اند .

بزرگترین سنگ آهنک 20 متر ارتفاع دارد با قطر 4 متر در پایین ، 8 متر در بالای آن .  اعتقاد بر این است که این جزیره در طول دوره پرمین تشکیل شده است که حدود 250 میلیون سال پیش بوده است . تصور می شود که این منطقه صخره ای مرجانی است که تقریبا موازی ساحل است و به دلیل حرکات تکتونیکی ، صخره ها و چندین قسمت از آن در آب ها پراکنده شده اند . عناصر مانند باد ، جریان آب ، امواج و جزر و مد در نهایت موجب تخریب صخره ها و ایجاد اشکال عجیب و غریب شد و این جزیره ایجاد شده است . جزیره سنگ در 40 متری از ساحل یکی از دو جزیره اصلی خائو فینگ کان واقع شده است .

جزیره جیمز باند پوکت

جزیره جیمز باند پوکت تایلند

افزایش محبوبیت و محدودیت های گردشگری

بلافاصله پس از فیلم جیمز باند در سال 1974 ، Ko Tapu به صورت به صورت محاوره ای تغییر نام داده شد تا مردم محلی و گردشگران تور تایلند برای شناخت این جزیره راحت تر باشند . روز به روز به تعداد گردشگران برای بازدید از محل فیلمبرداری ، افزوده شد و به تدریج این منطقه با آلودگی همراه شد .

در سال 1981 ، این جزیره در منطقه حفاظت شده دریایی پارک ملی دریایی Ao Phang Nga گنجانده شد و بنابراین اقدامات لازم برای حفاظت از این جزیره آغاز شد .

در سال 1998 ، برای جلوگیری از فرسایش سنگ آهک ها که در نهایت منجر به سقوط جزیره می شود ، قایق های گردشگری از نزدیک شدن به جزیره ممنوع شدند .

جزیره جیمز باند پوکت

جزیره جیمز باند در پوکت

محبوبیت لوکیشن فیلم جیمز باند

جزیره سنگ پس از فیلم “مردی با تفنگ طلایی” بود که به جاذبه توریستی در منطقه تبدیل شد . قبل از فیلم ، این یک تشکیل سنگ آهکی ساده بود که مردم محلی و گردشگران علاقه کمی به آن داشتند .

این جزیره به عنوان مخفیگاه جادوگر جیمز باند شناخته می شود . این فیلم جزیره سنگی را به نمایش گذاشت که اسکارمنگا در آنجا قرار داشت و برنامه های خود را در آنجا اداره می کرد . برخلاف فیلم ، ساختار واقعی در داخل جزیره سنگ وجود ندارد . این برای ساخت چنین ساختاری خیلی کوچک است .

جزیره جیمز باند

حقایقی درباره جزیره جیمز باند

برترین جاذبه های گردشگری جزیره جیمز باند

جزیره جیمز باند یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی در خلیج Phang Nga است . می توانید اغلب تورهای این منطقه را در برنامه سفری خود جای دهید .

برای رسیدن به این جزیره ، می توانید بسته های تور Phang Nga Bay ، که شامل تور قایقرانی و یا بازدید از دیگر تالاب هاست را تهیه کنید . بهترین راه بازدید از جزیره جیمز باند پوکت تایلند ، قایق سواری است که می تواند به سایر جزایر نزدیک نیز دسترسی پیدا کند .

جیمز باند تنها یک جزیره در پوکت نیست . این جزیره یک چشم انداز باور نکردنی است که به نظر می رسد تجربه ای عالی برای زیبایی های طبیعت باشد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.